40 år –

… det kalder på et ai billede …

AGF er dansk mester for første gang i 40 år efter en sejr over Brøndby på udebane. Brøndby 0-2 AGF 0-1: Henrik Dalsgaard (3’) 0-2: Kevin Yakob (26’)

Bare en helt almindelig søndag

Aarhus Kommune inviterer hele byen til mesterskabsfest mandag den 18. maj // program // afspærring omkring Rådhuset // Busruten for Guldholdet …

2 Replies to “40 år –”

  1. Her er planen for guldfejringen i Aarhus – opdateret …

    SØNDAG:

    11:30–16:30 – Forfest på Bispetorv (musik, boder, stemning)
    14:30 – Fanmarch fra Skolebakken mod stadion

    Ceres Park Vejlby – UDSOLGT 12.000 billetter

    Kl. 15: Portene åbner – kom i god tid –
    Kl. 18: Kampstart

    Tivoli Friheden – UDSOLGT 13.000

    Kl. 17: Optakt starter til kamp på storskærm
    Kl. 18: Kampstart på storskærm

    Tangkrogen – kamp på storskærm – UDSOLGT 30.000

    Kl. 15: Optakt starter til kamp på storskærm
    Kl. 18: Kampstart på storskærm

    Tangkrogen – ‘Den Smukkeste Guldfest’

    Kl. 20.30: Musikken starter
    Ca. kl. 22: Spillerne på scenen med DM-pokalen
    Kl. 24: Tak for i aften

    MANDAG

    Ca. kl. 16.15: Spillerne ankommer til Aarhus Rådhus
    Ca. kl. 17: Spillerne hyldes fra balkonen ud til Rådhuspladsen
    Ca. kl. 18: Spillerne forlader rådhuset og byen fester videre

    Kilde: AGF

    https://www.agf.dk/nyheder/2026/maj/kom-med-til-den-smukkeste-guldfest

    https://stiften.dk/agf/aarhus-gaar-snart-amok-(igen)-her-er-overblikket-over-soendag-og-mandagens-fejring

    …..

    Afspærring omkring Rådhuset

    Program for fejringen mandag den 18.maj:

    Kl. 15.55: Ruten starter fra John Stampes Plads/Ceres Park for enden ad Stadion Allé.

    Kl. 16.15: AGF’s danske mestre ankommer med bus til rådhuset. Parkering på Park Allé, hvorefter spillerne og stab går det sidste stykke op mod hovedindgangen
    Kl. 16.25: Spillere og stab modtages foran rådhusets af borgmester Anders Winnerskjold og byens rådmænd
    Kl. 16.40: Hyldesttaler i byrådssalen ved borgmester Anders Winnerskjold og rådmand for Kultur og Borgerservice Jesper Kjeldsen
    Kl. 17.00: Spillerne hyldes på balkonen på Aarhus Rådhus (til ca. 17.30)
    Kl. 18.00 Afgang fra rådhuset

    https://aarhus.dk/nyt/borgmesterens-afdeling/2026/maj/de-danske-mestre-fra-agf-hyldes-paa-aarhus-raadhus

    https://aarhus.dk/agf

    https://stiften.dk/agf/agf-kommer-til-at-koere-i-aaben-bus-igennem-aarhus-til-raadhuset

  2. Pingback: Man skal ha' en plan ... | Dortes Smadderkasse

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.