Hvorfor graver man ikke bare skidtet ned?

Fra i dag i går og frem til 17.oktober, kører der ikke længere tog mellem Aarhus H og Skolebakken, da der bl.a. skal bygges en ny bro ved Mindet. Rejsende fra Grenaa skal derfor ud på en let vandring fra Østbanetorvet eller med Bus nr.33. Der er desuden lukket for trafik ved Mindet, hvilket en del søndagsbillister tydeligvis ikke havde opdaget: det blev bandet og bakket en del her over middag…


Vis stort kort

Vi har jo hørt på rytmisk nedbankning af spunsjern*) i mange år efterhånden, faktisk siden 2011! Hvorfor man egentlig kan undre sig over, at man ikke har banket lidt flere jern i, så man kunne føre letbanen ned under almindelig gåhøjde, så vi ikke skal rende spidsrod når vi skal på Hovedbiblioteket – en Letbanetunnel!

Årets krydstogtsgæster skal ligeledes ud på en længere vandring, da flere anløb sker ved kajplads 404 i Containerterminalen, mod normalt kajplads 129 i Sydhavnen. [kortpdf]

Årets krydstogtanløb 2014

(* Det fortælles, at Musikteltet på Åboulevarden i festugen 2011, var nødt til at stoppe livemusikken om eftermiddag, da bandet ikke kunne holde takten …

Letbanen forventes af være køreklar i 2017.

5 Replies to “Hvorfor graver man ikke bare skidtet ned?”

  1. Pingback: Udsigt til Pier 4 | Dortes Smadderkasse

  2. Pingback: Hovedbiblioteket åbner | Dortes Smadderkasse

  3. Pingback: Letbanen? | Dortes Smadderkasse

  4. Pingback: Fornuften sejrede - Dortes Smadderkasse

  5. Pingback: Søndagstur til Pier 4 | Dortes Smadderkasse

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.